Francize Peeraj – cum construiești o afacere de success

Grupul Peeraj deține una dintre cele mai mari rețele de francize de fashion de pe piața locală de profil, având peste 90 de magazine sub diferite branduri, de la Armani Exchange, la Pimkie sau Geox.

Peeraj are o prezență de peste 10 ani în România, iar atât portofoliul de branduri cât și numărul de magazine deschise sub în franciză au o creștere susținută. Ne-am dorit să aflăm cum poți construi un business doar din francize și am aflat mai multe detalii de la Carmen Cristescu, Marketing Manager, în cadrul Peeraj Brands International.

Până la finalul anului în curs, Peeraj vizează între 10 și 15 deschideri de noi magazine de modă în România – atât a unor mărci pe care le au deja în portofoliu, precum și prin aducerea unor noi branduri de fashion -, pe lângă dezvoltarea segmentului de fast-food pe care grupul a intrat de curând. ”Am lucrat susținut ca în acești ani să ne dezvoltăm în concordanță cu planurile pe care ni le-am făcut”, ne-a precizat Carmen Cristescu.

Peeraj – peste 90 de magazine în România

Potrivit acesteia, în prezent rețeaua de magazine deschise în România de Peeraj în sistem de franciză a ajuns la 91 de locații (la acestea se adaugă unul în Republica Moldova), iar până la finalul lunii martie oficialii companiei plănuiesc cel puțin trei noi deschideri. ”Credem că sunt încă segmente care nu sunt foarte bine acoperite, așa că este încă destul loc pentru branduri noi”.

 

Deși nu își doresc să se extindă la nivel local doar printr-un sistem închis de francize, așa cum face, de exemplu, compania din spatele unor branduri precum KFC, Pizza Hut sau Taco Bell, oficialii Peeraj spun că, momentan, nu sunt în căutarea unor parteneri de franciză.

Primul brand pe care l-a adus Peeraj pe piața din România a fost s.Oliver, magazinul brandului german de modă fiind deschis în mall-ul din Vitan, unul dintre primele centre comerciale de acest gen de la noi.

Francizele ca model de afaceri

Între timp, magazinul s-a închis, iar acest brand a ieșit de pe piața noastră, însă grupul din Emiratele Arabe Unite (pe lângă segmentul de retail grupul mai are activități în zona de imobiliare și construcții sau industria petrolieră), care are o istorie de peste patru decenii, a continuat extinderea locală, mizând pe aducerea unor branduri care nu doresc intrarea sau extinderea directă. În esență, care preferă să testeze mai întâi piața în sistem de franciză.

De altfel, chiar la finalul anului trecut grupul anunța faptul că polonezii de la CCC, unul dintre cei mai mari retaileri de încălțăminte din Europa Centrală, au cumpărat de ei franciza pentru magazinele CCC din România în cadrul unei tranzacții de 33 milioane de euro. Astfel, retailerul polonez și-a preluat cele 54 de magazine CCC pe care acum le operează în mod direct.

Astfel de exemple mai sunt: Zara sau Mango au testat mai întâi piața românească prin francize, preferând, la un moment dat, extinderea directă, fără a mai acorda francize.

Cum poți construi o afacere de succes din aducerea unor francize? ”Sunt două ingrediente pentru o rețetă de succes. În primul rând iei un brand cunoscut, cu un awareness foarte mare la nivel internațional, și îl combini cu un model de afaceri deja testat. Adaugi foarte multă muncă și determinare și ai, la final, o rețetă de succes pentru un business de francize”, mai spune Carmen Cristescu, precizând faptul că zona online va avea un cuvânt greu de spus în dezvoltarea viitoare a pieței românești de fashion.

În 2016 Peeraj Brands International a realizat în România o cifră de afaceri de peste 51 de milioane de euro și un profit de peste 1,8 milioane de euro.

Sursa: start-up.ro, Oana Cosman

Back to top