Tshirt Factory – Cum transformi un business obișnuit într-unul susținut de vedete

Pe piața de personalizare de tricouri era mult zgomot acum câțiva ani. Dar un studio de grafică a reușit să schimbe lucrurile, prin colaborările cu artiști. Tshirt Factory e un business care crește de la an la an și am discutat cu Mircea Nuțu, CEO al companiei, la „Ziua Zero”.

Tshirt Factory se remarcă pe piața de personalizare prin faptul că are numeroase colaborări cu artiști. Peste 25 de vedete fac propriile tricouri și le vând pe site sau la evenimentele unde participă. Acum câțiva ani piața era destul de limitată, dar Mircea Nuțu a dorit să arate că lucrurile se pot face diferit, în 2015, când a intrat în acționariatul Tshirt Factory. Astăzi pe site sunt peste 50.000 de modele de produse, au lansat și un business nou, Unseen, iar planurile sunt mari.

Începuturile Tshirt Factory

„Afacerea a început în 2009, în Galați, ca studio de grafică. La început se făcea doar grafică digitală. 3 ani mai târziu, băieții au trecut la tricouri. În 2015, după 3 ani de activitate, au constatat că e o creștere lentă. Nu reușeau să treacă la cifra de afaceri mai mare de 20.000 de euro pe an. Ne-am întâlnit cu ownerul Tshirt Factory. A durat 3 luni, am văzut că e o piață aglomerată și am zis că trebuie să ne diferențiem dacă vrem să intrăm în acest business. Am constatat că în România ne lipsește ceva. Lipsea partea de merchandising pentru vedete.”, spune Mircea Nuțu.

 

Avea experiență în zona asta, că ieșea cu vedetele la petreceri, dar conducea alte business-uri pe vremea aceea, în zona de imobiliare.

„După ce le-am prezentat tot proiectul, mulți nu credeau în piața asta, își doreau să facă această apropiere de fani, dar nu credeau că va fi ușor de făcut. Am creat acest marketplace, în care vedetele pot contoriza toate vânzările, ce materiale, ce culori. Pasul 2 e că am creat un tricou. Am deschis un atelier, pentru a nu ne mai lupta cu producția din România. E un tricou mai decoltat, cu mâneci întoarse, dintr-un bumbac de calitate superioară. Am vrut ca oamenii să vadă că e altceva față de ce există în piață”, povestește Mircea Nuțu.

A ajuns să lucreze cu vedete mari. „Avem astăzi la 25 de vedete, top 25: Carla’s Dreams, Inna, Delia, The Motans, Flick, Bendeac, Codin Maticiuc. Avem și gama noastră proprie de tricouri. Suntem în total 17 angajați. Când am luat acest business eram 3.”, spune CEO-ul Tshirt Factory.

„Am reușit să convingem vedetele că putem pune în practică un sistem diferit pentru bugetul atribuit marketingului. Dacă varianta clasică presupunea să plătești înainte după care să aștepți conversia, conceptul Tshirt Factory se bazează pe faptul că vedetele promovează linia de tricouri, arată oamenilor că se poartă, după, în funcție de conversii, vendorii primesc un comision. Comisionul se primeste in functie de conversie.”, explică el sistemul.

Sunt 50.000 de produse pe site, peste 3.500 de grafice distincte, 8 culori, 6 cut-uri, hanorace, șepci, căni, inclusiv baby body-uri de copii.

Peste 100 de comenzi pe zi pe Tshirt Factory

„Avem 100 de comenzi pe zi, în medie. Avem 200.000 de unități vândute până astăzi într-un an jumătate. La preluare cifra de afaceri era de 20.000 de euro, în primul an am terminat cu 150.000 de euro, al doilea an 500.000 de euro. Anul acesta suntem dubli față de anul trecut.”, spune CEO-ul afacerii.

„Facem și partea de offline. Mergem la toate evenimentele pe care artiștii le întrețin. Cel mai puternic merchandising e la Carla’s Dreams. Motive? Pentru că nimeni nu l-a văzut pe Carla’s îmbrăcat altceva decât cu acel hanorac. Plus că livrăm și logistica e foarte bună. Delia vinde foarte bine. De asemenea, suntem prezenți la toate festivalurile mari din România.”

Investiția și planurile de viitor

„De curând am investit într-un site nou, unde avem și un personalizator, unde îți poți pune ce text dorești, poți face absolut orice. Până în momentul de față cu tot cu site-ul nou am investit la 200.000 de euro.”, spune Nuțu.

Pentru perioada următoare, vor să francizeze Tshirt Factory, dar vor să deschidă și un magazin pilot.

„Avem o colaborare cu Universal care are artiști și din alte țări. Ne gândim să trecem granițele, cred că vom putea să facem acest pas la finele anului 2019. Până atunci vrem să avem 2-3 magazine offline francizate și unul care să conțină acest personalizator.”, spune Mircea Nuțu.

Unseen, o nouă perspectivă

Pe lângă Tshirt Factory, Mircea Nuțu și partenerii săi au lansat de curând și Unseen, un magazin online unde vor să producă produse premium, de tipul gecilor și cămășilor cu imprimeu.

„Unseen ne-am dorit să fie un business cu produse premium. Selectăm atent atât produsele făcute. Avem produse pe care le facem noi și avem produse pe care le fac designer deja cunoscuți, cum ar fi Monocult, genți Mota.”, spune Mircea.

„Cu Unseen ne dorim să avem colaborări doar cu branduri foarte mari. Acum suntem în discuții cu organizatorii Neversea și Untold. Pe Unseen vindem produse evergreen: geaca de blugi o porți peste 10 ani, cămașa nu se va demoda. Vrem să avem o creștere cel puțin la fel de rapidă ca Tshirt Factory. Cred că peste 3 ani Unseen va putea deveni chiar mai mare.”, adaugă acesta.

Obiectivul lor? Cu ambele afaceri să le arate oamenilor că tricourile și produsele personalizate sunt de calitate și nu trebuie înlocuite imediat. În plus, să susțină economia locală, pentru că peste 65% din producție este în fabrica proprie din România.

Sursa: Vlad Andriescu, www.start-up.ro

Back to top