Mame antreprenor: Maternitatea nu e un handicap, ci o oportunitate

Comunitatea Mamprenoare este o platformă care unește sub același acoperiș mamele antreprenor românce din țară și din Diaspora și oferă promovare gratuită tuturor membrelor.

„Toată viața mea am fost intraprenor.”

A lucrat în presă, apoi, timp 18 ani a fost manager în corporație, în domeniul asigurărilor de viață. Ajunsă la nivel de sub top CEO, și-a dat seama că nu mai crește și avea două soluții: să se orienteze către o altă companie sau să pună pe picioare o afacere proprie.

Avea 40 de ani și un copil la liceu când și-a dat seama că este momentul să facă ceva pentru ea. Până atunci, se concentrase destul de mult pe carieră, timp în care copilul ei petrecea câte 10 ore cu o bonă. Așa că a decis să meargă în zona de antreprenoriat, care i-ar permite să se concentreze mai mult și pe familie, mai ales că mereu a creat diverse proiecte în interiorul corporației.

Își amintește cu amuzament de toate lucrurile pe care nu trebuie să le faci în antreprenoriat, învățate din propria experiență. S-a asociat cu vărul ei și a pornit o afacere de yachting. A fost un succes, iar foștii colegi corporatiști o invidiau că a reușit să-și împlinească un vis. Dar recunoaște că navigarea în sine nu era o pasiune, ci businessul din spatele ei.

În scurt timp a înțeles că ceea ce vinde este povestea din spatele brandului. A decis să se specializeze în personal branding. În momentul în care a văzut că în cazul celor mai mulți traineri și programe de training lipsește capitoul de expertiză, a creat propriul program de training în 10 pași.

Așa a început să facă branding pentru antreprenori, de unde a apărut și toată povestea Comunității de Mamprenoare.

Aceasta este, pe scurt, povestea Alinei Bota, fondatoarea Comunității Mamprenoare dedicată, așa cum spune și titlul, mamelor antreprenor.

În loc să fie în competiție între ele, s-au gândit că ar fi mai bine să colaboreze. „Imaginează-ți diferența dintre cum este să plătești câteva ad-uri pe Facebook sau să te recomande 200 sau 400 de femei deodată”

Au pornit din Cluj, au mers la București, apoi Ploiești, Alba Iulia, Iași, Timișoara și urmează Oradea. De asemenea, există un grup în Belgia și câteva mame în Elveția, UK, Franța. Alina spune că își dorește să lucreze și cu românce din Diaspora, dar, momentan, vrea să se ocupe de România.

Face consultanță cu mamele din Diaspora și lucrează unu la unu pe internet. Procesul este similar cu cel din România, diferența este modul în care se face un SRL sau un independent complementar în Belgia și România, pentru că există alte facilități.

„Am contactat comunități din afară, care vor să intre în România, dar modele de business pe care le propun nu își găsesc locul aici. De exemplu, am testat piața pentru un serviciu de babysitting care a demonstrat o reticență totală din partea mamelor. Mămicile noastre sunt obișnuite cu bone stabile, nu le place ideea de a veni o altă studentă în fiecare zi sau de a se abona la un website ca să plătească o taxă pentru garanția de a avea un cont.”

„Noi nu suntem feministe, noi suntem familiste.”

 

Companiile nu prea au programe pregătite pentru mame care se întorc la serviciu. Alina spune că mamele nu prea sunt înțelese, iar maternitatea este văzută ca un handicap.

Ce face Comunitatea Mamprenoare pentru mămici?

După acest workshop de antreprenoriat, începe promovarea online și offline. Zilnic sunt promovate câte 1-2 mămici pe pagina de Facebook a Comunității, pe paginile lor personale, pe grupuri, se recomandă reciproc și fiecare primește profil gratuit pe mamprenoare.eu. Aici, există posibilitatea ca ele să-și pună produsele pe site, împreună cu povestea acestuia și cu direcționare către adresa de email / Facebook / website a membrei. Tot pe acest site pot scrie articole de interes public cu referire la produsele lor. „Noi nu suntem implicate deloc în procesul de vânzare”, menționează fondatoarea Comunității.

Apoi, o dată sau de două ori pe lună se întâlnesc la o cafea, cu o agendă foarte clară, și discută pe diferite tematici propuse de către ele. De fiecare dată, este adus un specialist care să le îndrume în zona în care întâmpină obstacole. În cele din urmă, fac parteneriate între ele și își dau sfaturi de business.

„Ce-mi doresc eu foarte mult este să devenim o comunitate foarte vocală, care să impună schimbări legislative.”

Anul acesta va avea loc și Școala de Management. „Am învățat un lucru în management și în zona de educație: livrezi pe nevoi”, afirmă Alina. Tocmai din acest motiv, va fi organizat un webinar, pe tematici de interes pentru antreprenoare. Printre acestea se numără teme legate de leadership, dezoltare personală, time management, managmentul performanței, setarea obiectivelor pentru angajați, luarea deciziilor și bazele managementului.

 

Sursa: start-up.ro, Vera Iurcu

 

Back to top